Nocturnes

• chien-assistance
  • pieton-appareille
  • wc-sans-aide

EXPO Weggooien, de geschiedenis van een moderne crisis

GUIDES Standing guides

BEHIND THE SCENES Achter de schermen van de tentoonstelling Weggooien en de werkzaamheden van het museum

WORKSHOPS Upcycling workshop

In het Huis van de Europese Geschiedenis wordt je meegenomen op een reis doorheen de geschiedenis van Europa en probeer je je een beeld te vormen van haar toekomst. Dit onder meer via de tentoonstelling Weggooien, die de verborgen geschiedenis van afval in Europa belicht. Zij toont de enorme veranderingen in de manier waarop wij in het verleden met ons afval zijn omgegaan en hoe wij al dan niet over afval denken. Door naar dit aspect van de geschiedenis te kijken, versterkt het project de relevantie van de huidige crisis en de oproepen tot verandering.

Extra info

GUIDES Stel je vragen aan de gidsen in de tentoonstelling.

→ 18:30 (FR), 18:30 (NL), 19:30 (FR), 19:30 (NL), 20:30 (EN) – beperkte plaatsen, reservatie via deze website

BEHIND THE SCENES Neem een kijkje achter de schermen van de tentoonstelling Weggooien en de werking van het museum via een unieke rondleiding door Christine Dupont (historicus en curatrice in het Huis van de Europese geschiedenis) and Estela Vallejo (dienst collectie in het Huis van de Europese geschiedenis).

→ 19:00 (EN), 20:00 (FR) – beperkte plaatsen, reservatie via deze website

WORKSHOPS Laat je fantasie de vrije loop in deze workshop textielrecycling. De kleermakers van de vzw Les Cadavres Exquis begeleiden je bij je creaties.

→ Doorlopend van 18:00 tot 22:00. Max. 20 personen tegelijk